Jönköping runt på pigga ben

Nu har jag tagit steget från webblogg.se till blogg.se och då frågar ni er säkert varför, men dte vet jag inte riktigt. Tyckte att en liten nystart kändes bra helt enkelt. :)

Dagen har bestått av en massa motion, sura sjuksköterskor, jobbiga Jönköpingsbrats och söta djur. :)

Den började med att jag och Sofie tog bussen upp till Stadsparken så att jag kunde få ihop mitt onödiga resereportage. För ja, det är onödigt. Ser inte varför vi måste skriva det. Jag tycker det vore bättre om vi fick den här tiden till enbart slutreportaget istället, men men, som vanligt har ju jag inget att säga till om när det gäller sånt här. :P Nåja, väl där så måste jag erkänna att de små killingarna (barngetter för de som inte vet ;)) stal mitt hjärta för ett tag. De var sååååå himla söta. :) Det blev även ett besök hos hästarna, lamadjuren, fåren, dovhjortarna och ankorna. Fick även se en urgullig ekorre hoppa från träd till träd. :)

Efter besöket där traskade vi ner mot centrum för att ta oss till Länsmuséet som Sofie skulle skriva om. Sen bar det av i jakt efter mat och det slutade med att vi hamnade på en thailändsk restaurang. Det var JÄTTEGOTT och vi blev JÄTTEMÄTTA. :) Därefter släpade vi oss til skolan för att snabbt ta oss till Per Brahe gymnasiet för att få tag på intervjuoffer till Sofies slutreportage och efter många om och men hittade vi dem tillslut, tre pratglada estettjejer. :)

När det var över var det väntetid för mig innan min intervju med ordföranden för frisbeeklubben. Jag tog bussen till Rocksjön och det visade sig att all min oro över att inte hitta var obefogad. Det var ju inga problem alls. :) Däremot fick busschauffören för sig att strunta i att stanna när jag plingade så jag fick åka med en hållplats till *grr*. Inte så långt, men ändå! Promenerade till mötesplatsen och medan jag satt där och väntade fick jag besök att ett par änder som ville prata lite. Det var min slängda äppelskrutt som gjorde att jag blev populär. Dock bara för en stund, men det var trevligt så länge det varade. Alltid kul med lite sällskap. ;)

Tillslut dök mitt intervjuoffer upp i sin BMW M6 och intervjun flöt på bra. Ska nog lyckas knåpa ihop ett reportage om sporten utan några större problem. *harkel* :P Fick skjuts till stationen i lyxbilen sen. :D

Nu får det vara slut på mitt första inlägg här på blogg.se. På återseende allesammans!

image2
Kommentarer
Postat av: Gustaf

Välkommen in i bloggverkligheten..

"jag kan byta blogg, jag é inte rädd" hehehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback