Hur känns det att vara kär?

Bad T att ge mig ett ämne som jag kunde blogga om. Ämnet blev kärlek. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Har själv inte upplevt den stora kärleken där jag svävat på moln mest hela tiden. Visst har jag haft starka känslor för någon, kanske till och med varit lite kär och haft små fjärilar i magen, men inte den där WOW!-känslan. Det känns nästan som att man måste ha upplevt den för att kunna skriva ett bra inlägg om kärlek.

Hur vet man att man är kär?
Hur är det att ha den där WOW!-känslan?

Jag tar gärna reda på det en dag, gärna snart. Måste bara hitta den rätta personen först. ;) Det går inte att sätta sig in i situationen hur mycket andra än beskriver det. Den måste upplevas.

Bjuder på en dikt som jag skrev på gymnasiet (tror jag det var).

Love can be painful
love can be true
love can be beautiful
and love can be you
but one thing is sure
however love can be
everybody needs it
both you and me

                            
© Therese
Kommentarer
Postat av: Fidde

Hehe, ja minst sagt ett knepigt ämne att skriva om!
Jag gillar ordspråk/citat på latin, här kommer ett jag tycker passar :P
Amor non discitur, amor cognoscitur, sed id non animadvertis donec amorem invenis
-
Love is not something you learn, love is something you know, but do not realise until you find it.
kram kram!

Postat av: Victoria

December känns ju ännu längre bort (vilket låter otroligt logiskt då så faktiskt är fallet :P) men han spelar i slutet av november i sthlm (22 närmare bestämt) så det är ju nästan december det också :p

2007-08-03 @ 00:01:55
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Jag vill också ha den där WOW-känslan! :)

2007-08-03 @ 00:03:53
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: A M A N D A

Fin dikt. Jag längtar också efter wow-känslan.
Det var länge sedan jag var ritkigt kär.

2007-08-03 @ 18:13:53
URL: http://www.amandabacktorp.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja, den känslan är bland det bästa som finns! Och jag tror jag har den. Nu alltså...Hoppas allt är väl med dig i alla fall. Kramar

2007-08-03 @ 20:14:38
URL: http://chunli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback