Stockholmsresan

Fredag: Thomas satt där han skulle på bussen i Jönköping så jag hoppade in i sätet bredvid och sen bar det av mot Stockholm. En seg resa, men vi försökte liva upp det med en timmes kortspel. Inte det allra enklaste utan några bord tillhands, men våra ben och min tröja fick agera som det istället. Tyvärr vann jag inte mer än en gång. :P

Vid 18.00 var vi tillslut framme i huvudstaden och drog oss mot mosters och kusinens lya. Där blev vi först bjudna på välkomstdrink och efter det mat, potatis och kassler i ugn. Tyvärr fick  vi sällskap av en drös tvestjärtar på balkongen och ni kan ju gissa hur glad jag blev. :P

Lördag: När vi masat oss upp från madrasserna stack vi in till stan för att shoppa. Eller ja, det var ju det som var tanken, men ingen av oss hittade nånting. Fast vi orkade knappt leta heller för det var så grymt varmt. Vi mest bara gick och gick och gick och gick, vilket ledde till skoskav, onda fötter och svettiga kroppar. :P Vi hade en tanke på att dra oss till Gönalund på kvällen för att kolla på Sommarkrysset, men våra fötter sa nej, så det blev att sitta framför tv:n att kryssa istället. :) Men det var ju inte fy skam det heller. ;)

image48

Söndag: Vi trotsade våra onda fötter och tog oss en promenad till Kungens Kurva, men det visade sig ju vara mindre smart. Det gjorde ju inte direkt mindre ont i fötterna och värmen var hemsk. Fuktigt och klibbigt. Det första vi gjorde när vi kom fram var att köpa oss nåt att dricka. Den bortblåsta orken gjorde att vi tog bussen tillbaka när vi var klara med det vi skulle göra. Men stockholm är ju lite roliga. Det visade sig att de inte tar kontant betalning på bussarna längre. Har ni hört nåt muppigare (för att använda Thomas uttryck ;))?! Men det löste sig ändå eftersom vi precis hade kvar tillräckligt mycket på tunnelbaneremsan.

VARNING! Köp inte pizza i Stockholm, inte i Fruängen iaf. De kan inte göra dom som dom ska vara. :P Jag ville ha en enkel vesuvio med kebabsås, men det var ju ingen normal sås, mer vilökssås eller nåt och pizzan var inte överdrivet god heller. STOR BESVIKELSE!

På kvällen var det dags för helgens höjdpunkt, nämligen Gessle-konserten. Vi blev lite smått frustrerade när det började visas gamla dåliga musikvideor klockan åtta när det stod att konserten skulle börja den tiden. Men efter 40 minuters pina drog det äntligen igång och det var riktigt bra och rätt bra ös. Fast det går ju inte att jämföra med Gyllene Tider-turnen. Men Gessle är Gessle och han är bra! :D

image49


När vi kom hem blev vi bjudna på blåbärspaj som moster gjort av egenplockade blåbär från samma dag. Smarrigt. :)
image50
Måndag: Upp tidigt. Jag var tröttare än tröttast. Tror jag slog rekord i antal gäspningar på bussen hem. :P Somnade gott på bussen mellan Jönköping och Ulricehamn. Kanske för att det är en buss jag är van vid och det hade ju varit synd att sova bort hela turen från Stockholm. ;)

Detta var helt klart den bästa helgen på mycket, mycket länge. :)
Kommentarer
Postat av: Martin

Haha. Jag tyckte också det var muppigt att man inte kunde betala kontant på bussen sist jag var uppe. Jag fick en instruktionsbok för hur man betalar med sms. Jag läste igenom och trodde att jag hade fattat rätt. Men jag betalade fel. Muppigt värre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback