Krossat källarfönster?

Nu krossade nån källarfönstret.


Det var min första tanke i natt när jag hörde nåt som lät som krossat glas utanför mitt fönster. Klockan var kvart i ett ungefär och jag hade ännu inte lyckats somna så där låg jag i mörkret och lyssnade efter fler ljud utan att röra mig.

Helt tyst.

Sen hörde jag pappa gå upp så jag tassade efter. När vi tittade ut såg vi att det låg en krossad, stor blomkruka på vägen. Senare såg vi att det var en sån där stor blå kula som man kan ha som trädgårdsprynad.

Phu, källarfönstret var helt.

Någon måste ha snott den nånstans. Eftersom jag inte hört någon bil och inga klampande fötter måste personen kommit på cykel. Vi tyckte att allt verkade lite skumt så mamma ringde polisen. Hamnade i Borås där de inte kunde avvara en bil förtillfället. Men det kändes ändå bättre efter att ha ringt dit.

Min trötthet var helt försvunnen, men jag gick och la mig igen och somnade rätt fort ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback