Tager du xxx...?

Det är nästan så jag skäms för att erkänna det, men jag har precis kollat på Who wants to marry my dad?

Jag fastnade vid två avsnitt förra veckan och nu är det bara ett avsnitt kvar. Måste ju se vilken "donna" han väljer. Eller som döttrarna väljer.

Programmet är pinsamt löjligt. Det är nästan så jag får byta kanal ibland för att jag inte klarar av att titta på det.

Och hur sjukt är det inte att döttrarna ska välja vem pappan ska gifta sig med?! Jag menar, det borde väl vara hans beslut helt och hållet. Det är ju han som ska hitta någon att dela livet med. Men nej då, det är döttrarna som håller på att välja bort kvinna efter kvinna.

Jag har kollat på Bachelor och Bachelorette innan och jag tycker dom är rätt fjantiga med, men där får de iaf välja själva vem de vill ha kvar. Who wants to marry my dad? tar hem priset för idioti.

För att inte tala om kvinnorna som deltar. Jag har väldigt svårt att ta dem på allvar. Jag tycker mest de är utseendefixerade och inte kan säga mycket mer än att "Jag vill vara kvar", "Jag känner ett starkt samband mellan oss", "Jag älskar honom", "Jag vet att jag kommer bli hans fru".


Älskar? Kan man göra det så fort, på några veckor, i ett tv-program med massa kameror runt omkring sig hela tiden? Det är ju inte precis så att de lär känna varandra superbra. Och det är ju inte överdrivet ofta de får träffas på tu man hand.

Och att gifta sig så fort med någon man knappt känner. Nej, det imponerar inte på mig.

Pinsamt löjligt är vad det är.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback