En försvunnen, en skadad

Nu sitter jag och äter frukost igen. Ska snart in i duschen för att sen fortsätta med munsårsbehandlingen. Sista dagen idag. DET MÅSTE BORT!!! Ni skulle bara veta hur jobbigt det är att inte kunna pussas när det typ är det enda man vill. ;)

Bussresan igår var seg som sjutton, men bjöd ändå på lite grejjer. När vi kommit en bra bit (kanske var i Skåne, jag vet inte vart gränserna går) så ropade busschauffören ut om det fanns någon Anna-Lisa (äldre person) med som gick på i Linköping. Hon efterlystes (säkert av släktingar) för hon skulle ha bytt buss i Jönköping och åkt vidare till Göteborg. Antar att hon aldrig gjorde det. Men någon Anna-Lisa fanns inte på vår buss. I Helsingborg gjorde chauffören ett nytt förösk och frågade om det VERKLIGEN inte fanns någon Anna-Lisa. Ingen Anna-Lisa nu heller. Undrar om de har hittat henne...

När vi närmade oss Helsingborg ställde sig en äldre gubbe upp vid mittutgången för att ta ner sin jacka från hyllan ovanför sätet. Helt plötsligt tappade han balansen och föll handlöst, baklänges ner i trappan mot dörren. Och den är rätt brant. Jag såg hela förloppet och min första tanke var "Shit, nu dog han." Men han fick hjälp upp av framskyndande passagerare och sa att han mådde bra. Hm, jag tror nog han hade ont. Det MÅSTE gjort ont. Han måste ju slagit i huvudet bland annat. Hoppas han inte fått ont/ondare efteråt....
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback