OS-reflektioner

Måndag och jag är ledig. Riktigt skönt. Ska ta det ganska lugnt i dag. Bara göra det nödvändigaste som att diska och handla lite. Blir även lunch på kinarestaurangen med broder innan han och några kompisar drar iväg till Spanien ikväll. Jag är inte alls avundsjuk *host*. Han ska uppfylla sin dröm och se ett Formel 1-lopp på plats i Valencia. Mäktigt!

Jag som är lite av en sportnörd har insett att jag inte har skrivit en rad hittills om OS. Men faktum är att det känns så avlägset i år. Det går på fel tider och när det går något jag vill se så jobbar jag. Katastrofvarning på det. ;) Tre medaljer har det ju i alla fall blivit, tre silver, två i cykel och ett i dubbeltennis. Det är nästan så jag vill räkna in Aras brottningsbrons också. Tycker det var bra gjort av honom att våga sätta ner foten och protestera. Sen om det var rätt sätt vet jag inte, men något dramatiskt måste ju göras för att uppmärksamma fusket i sporten.

Michael Phelps måste ses som OS gigant. 8 guld på 8 försök och Spitz rekord från München 1972 är slaget. De svenska simmarna är däremot en besvikelse. Det var inte mycket som gick rätt där.

Och så har vi ju Usain Bolts världsrekord på 100 meter, vilket jag faktiskt såg live. Helt otroligt fantastiskt och fortare hade det kunnat gå utan spexet på slutet. Men ändå dansade tankarna om doping förbi i skallen, men nej, jag vill inte tro att han är dopad. Han är helt enkelt så snabb. 9.69 s på 100 meter. Hur snabbt kan en människa egentligen springa? Och kommer han slå Michael Johnsons rekord, 19.32 från 1996, på 200 meter?

Spänningen stiger. Det återstår att se om Sverige får några fler medaljer. I morgon hoppar Stefan Holm höjdfinal. Och jag jobbar förstås.
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Att du orkar... OS menar jag. Sitter och lyssnar på webben när jag jobbar, där det normalt är musik och trevligt småprat. Men nu är det OS, OS, OS... jag blir gaaaalen! Och inte har jag nån aning om vad du skriver om i bloggen heller när du skriver om idrottsliga guld och silver och sånt. :-(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback