Idrottsgalan 2008

Få väl ta och nämna några ord om Idrottsgalan som jag suttit och tittat på hela kvällen. Lika skönt varje gång som en gala inte går i fyran så man slipper alla jobbiga reklamavbrott. Peter Settman axlade Jihdes gamla roll och gjorde det, enligt mig, suveränt. Han är störtskön ju. :)

Zlatan blev kung och var värd sina priser (Årets manlige idrottare & Jerringpriset). Jag höll tummarna för att han skulle få det sistnämda. Han har vuxit som person i mina ögon. Från att ha varit en kaxig diva (ja, jag tycker han har varit det förut) till en mer ödmjuk person. Papparollen som gjort honom sån kanke? ;) Fotboll kan han ju hur som helst spela...i klubblaget. Jag säger som vanligt, nu vill jag se lite mål från honom i EM i sommar. ;P
 
Anja imponerade på fler än mig när hon tog sina medaljer i VM. Jag hade verkligen noll förväntan på henne, men tji fick jag och det är jag glad för. :)

Kort sammanfattat: jag är nöjd med alla pristagarna. :)

Vinnarna:

Jerringpriset:

Zlatan Ibrahimovic, fotboll.


Årets kvinnliga idrottare

Anja Pärson, alpint.


Årets ledare/tränare

Anders Pärson, alpint.


Årets manlige idrottare

Zlatan ibrahimovic, fotboll.


Årets idrottare med funktionshinder

Anders Olsson, simning.


Årets lag

Skidskytte, mixedstafettlaget.


Årets prestation

Carolina Klüft., sjukamp.


Årets nykomling

Jens Byggmark, alpint.

Kommentarer
Postat av: Ahå

svar. ja, kanske det :P
men jag vet inte riktigt, jag är nog inte tillräkligt för insatt för att starta ett eget företag :/

Postat av: Ahå

Oh yes, jag är inte den som ger mig i första taget ;)

2008-01-16 @ 09:40:47
URL: http://superahoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback