Smått frustrerad idag

Jag trodde att huset skulle lyfta och flyga iväg i natt. Det har blåst satan alltså. Men det ser inte ut att blåsa så mycket som det låter. Det låter som om det är värsta stormen här inne. Och nu snöar/regnar det ute med. Blä! Jag som måste till affären för att köpa smör. Eller om det lilla som finns kvar kanske räcker. Ska testa. Vill inte ut i kylan, blåsten och allt vad det nu är som faller från himlen.

Till lunch blir det fläskfilé som är över sen nyår, potatiskroketter som jag hittade i minifrysfacket och bearnaisesås. Måste diska innan också. Jag HATAR små kokvråer (vrån, vråar?). Man får inte plats med grejerna och man slår bara i överallt. Och en kokplatta är inte att rekomendera. Det tar 20 år för vatten att koka upp i en gryta. Höll på att bli tokig igår.

Dessutom är jag rastlös. Ska ta och fixa håret och efter maten lägga mig och läsa i "Flickan som lekte med elden" och käka Marabou NonStop.

Hej svejs!
Kommentarer
Postat av: Fidde

Glöm inte att andas :P Luuugnt

;)

Postat av: Sabine

Sjukt snygg header du har :)

2008-01-03 @ 15:42:59
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Lugn och fin. Mitt kök är till utlåning närhelst du och/eller Thomas behöver det. Och jag har diskmaskin!

2008-01-03 @ 16:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback