Ett dilemma

Ska själva snedtaket i lägenheten målas i samma färg som taket eller i samma färg som väggarna?

Jag och pappa tycker som taket, Thomas, mamma och Ottilia tycker som väggarna. Hur ska vi göra? Vilket är snyggast? Hjälp oss!

Idag blir det att börja med renoveringen. Ska börja måla i taken. Sen när brorsan kommer hem får han hänga med och hämta ut lite färg, penslar m.m. så vi kan börja måla i köksskåpen. Nu är det mörkblått där och ser förjäkligt ut. Det ska bli vitt. Ska också ta och hjälpa Ottilia med uppackning och montering av hennes nyinköpta saker. Kul, kul. :)
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hur man målar snedtaket? Det beror på hur långt ner taket går. Målar ni som taket, så "höjer" ni takhöjdskänslan. Målar ni som väggen så "sänker" ni höjdkänslan. Det är ju verkligen en smaksak. Det viktiga är att ni är överens du och Thomas. Lycka till!

Postat av: Birgitta

Efter lite funderande finns ju en tredje variant. Måla själva snedtaket i en tredje mild färg. Kan bli en ganska häftig känsla.

2008-06-02 @ 12:50:48
URL: http://chessie.blogg.se/
Postat av: gustaf

sitter ju bara med modem under sommaren så finns nog tendenser till att bloggen blir sovande, men man vet aldrig....



snedtak är snedtak o därmed målas liknande som tak!!! =)

2008-06-02 @ 22:22:20
Postat av: Jenny

Jag har själv haft samma dilemma, men jag tycker såhär: Måla väggarna som taket! Men har man t.ex. en blommig tapet är det bättre att ha som väggarna.

Jag ska själv renovera ett hus snart med massor av rum, så då är det många beslut...

Brukar inte läsa alla "unga" människors bloggar, men det är skönt att hitta sådana som inte handlar om mode framför allt! Write on.

2008-06-07 @ 20:16:59
Postat av: Jenny

Jag har själv haft samma dilemma, men jag tycker såhär: Måla väggarna som taket! Men har man t.ex. en blommig tapet är det bättre att ha som väggarna.

Jag ska själv renovera ett hus snart med massor av rum, så då är det många beslut...

Brukar inte läsa alla "unga" människors bloggar, men det är skönt att hitta sådana som inte handlar om mode framför allt! Write on.

2008-06-07 @ 20:17:51
URL: http://jennysrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback