Irriterande

Vad trött man blir på grannar som inte kan hålla ordning på sin tvätt. När jag kom ner till tvättstugan så låg fortfarande kläder i torktumlaren från den som tvättade igår kväll. Inget konstigt med det egentligen eftersom den inte behöver vara borta förrän halv åtta när vår tvättid början sju. Det står klart och tydligt på en lapp på dörren in till tvättmaskinen och tumlaren. Grejen var ju den att den fortfarande låg kvar när jag kom ner igen, närmare kl nio. Gahh!!! Eftersom jag behövde tumlaren fick JAG slänga ur hennes saker och renagöra filtret. Det är väl för fasen inte min uppgift! Skärpning grannar!!

Och som om inte det vore nog verkar det som att vår dammsugare håller på att balla ur. Den vill inte starta. Och om den skulle få för sig att göra det och man stänger av den så startar den inte igen. Eller så lägger den av efter en stund. Påsen och filtret kan omöjligt vara fulla eftersom det inte var längesen vi bytte dessa, men ska kolla upp det ändå. Annars är det tue att jag har en helt ny, oanvänd dammsugare uppe hos mamma och pappa som jag fick i julklapp för några år sen.
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Men då slipper ni ju dammsuga tills ni hämtat din ju! Inget ont som inte har nåt gott med sig :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback