Bakterierna anfaller

Igår var jag och fyra arbetskamrater på första delen av två i en kurs i livsmedelshygien. Lite intressant är det trots allt, men man blir ju nästan nojig över att läsa om sånt där. Knappt man vågar stoppa nåt i munnen utan att tänka på vilka bakterier och virus som kan komma in i kroppen. :P Det gäller att koppla bort det där. Jag menar, jag har ju inte blivit sjuk av mat hittills så varför skulle jag bli det nu? Det är bara att äta på. Men min mardröm vore ju att få binnikemask. 7-8 meter kan fanskapet bli. Jag skulle nog dö på fläcken om jag frick reda på att den sån kröp runt i mina tarmar och ville ut där bak. :P


Livsmedelshygien
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Urk.... jo, visst blir man nojig när man går såna kurser. Tänk också på händerna: allt man tar i när man är ute (dörrhandtag, hisshandtag osv), och så tvättar man inte händerna när man kommer hem. Tur man inte ser vad händerna fått på sig.

2009-02-26 @ 13:20:53
Postat av: annika

jo du...tänk på korskontamineringen :D

2009-02-26 @ 16:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback