Slappaste söndagen på länge

Vasaloppet 2009

Söndagen blev en trött historia. Lördagskvällen spenderades med Thomas arbetskamrater så det blev inte sängen förrän vid ett-tiden. Naturligtvis var jag tvungen att gå upp och titta på Vasaloppet dagen efter. Det är tradition. Så kvart i åtta tog jag min kudde och mitt täcke och kröp ner i soffan. Det är något speciellt med det loppet. Starten, åkarna, de spridda åldrarna, elitåkarna, motionärerna. You name it. Facinerande. Och så försöker man alltid se om det är någon man känner igen, men det händer ju inte så ofta. Undrar varför. :P Strax innan Evertsberg slumrade jag till en sväng, men annars höll jag mig vaken trots stora hålla-ögonen-öppna-problem. Soffan blev mitt hem resten av söndagen också.

Har varit lite av en zombie idag också, men piggnade till lite vid dagens simpass. 1000 meter som vanligt blev det. Kvällen kommer spenderas i vår oerhört sköna soffa. ;)
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag missade hela jäkla Vasaloppet. Råkade slå på TV:n vid målgången. "Aha.... var det idaaaag??" Å andra sidan fick jag en massa frisk luft med vovven istället.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback