Fotbollsgalan - vilket skämt

Vad har hänt med fotbollsgalan?! Sjukt trist ju. Här ska Henrik Larsson tackas av och han är inte ens där?! B! B! B! Och inte fick vi reda på varför han inte dök upp. Inte ens en liten hälsning via tv-skärmen. Bäste svensken, Zlatan, skippade också galan. Barcelona vägrade släppa iväg honom. En stor nedåtpekande tumme från mig. En himla tur att Lagerbäck pallrade sig dit och tog emot applåderna. Men varför var han inte uppe på scenen?! Blev intervjuad nere vid publiken. WHY?! Är han inte värd att få stå där uppe och få njuta av ovationerna efter alla år av framgång med landslaget? Inte för att han verkade så jätteimpad över någonting.

Dåliga sketcher (nej, det är inget fel på min humor) och tråkig underhållning.

Att Zlatan pratar om att nobba landslaget vill jag inte ens prata om. Divigt, egotrippat och allmänt korkat...eller något åt det hållet.

Allbäck som assisterande förbundskapten mot Italien. Oväntat, men varför inte. Han var en av mina favoriter på plan under sin landslagsperiod.

Åh, Hammarby tog hem nåt i år trots allt. Emil Johansson vann årets mål. Snyggt.

Förresten, är det någon mer än jag som inte pallar med Lagrell? Så fort han öppnar munnen kan man ju knappt låta bli att skratta. Suck.

Så vem får guldbollen? Zlatan känns ju som det självklara valet, men eftersom han han inte är där är det inget skoj.

Spänningen är olidlig...eller inte.

Vinnaren: Zlatan!
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det känns nästan som om du håller på att få magsår av fotbollen. Gör som jag: skippa sånt och må bra istället :-)

2009-11-10 @ 11:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback