Ouzo = vår värsta fiende

Jag och Ottilia hade vårt eget lilla fylleslag i lördags. Fy fan, säger jag bara. Drick aldrig Ouzo! Jag rekomenderar inte att må som jag gjorde igår. Tanken var att vi skulle dela en flaska vin och spela gamla hederliga Super Mario på Nintendo och det gjorde vi. Resten glömmer vi. :P

Det var hur som helst bestämt att vi (jag och T) skulle upp till mamma och pappa och äta och se på IFK Göteborg och AIK. En sån match går ju inte att missa, så trots att jag helst hade velat stanna i sängen hela dagen pallrade vi oss dit. Om jag fått bestämma hade guldet gått till Götet, men men, det var väl kul för Stockholmarna. Elfsborg slutade trea vilket är godkänt trots kass spel mot slutet.

Jag däckade så fort jag lagt huvudet på kudden efter Ensam mamma söker. Knappt nio timmars sömn behövdes. Jag vaknade pigg och glad. Nåja, kanske inte riktigt, men lördagens bravader var väck. Tack gode gud för det.
Kommentarer
Postat av: Birgitta

En HEL flaska Ouzo på två personer? Jösses. Du vet att ouzo klassas som brännvin va? Oj oj oj.

2009-11-03 @ 06:21:17
Postat av: Birgitta

Läste fel däruppe - det var väl hel flaska vin? Inte hel flaska ouzo. Ett tips: blanda aldrig vin och brännvin, då mår man som du gjorde i söndags.

2009-11-03 @ 06:22:49
Postat av: Birgitta

Nintendo hade vi när barnen var 6-7 år. De spelade jämt. Inte jag naturligtvis, jag var ju vuxen gubevars. Men... när ungarna gått och lagt sig så satt jag minsann där på kvällarna! Blev riktigt skicklig till slut. Ett vansinnigt roligt spel!

2009-11-04 @ 10:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback