Ett missat Vasalopp med bra utgång

Jag vet inte när jag missade Vasaloppet senast. Om det ens har hänt tidigare, men idag gjorde jag det. Min jobbsöndag. Jag har grämt mig över det i flera veckor. Det är tradition och mysigt att ta med sig täcket till soffan och krypa ner medan Jakob Hård och Anders Blomqvist kommenterar timme efter timme. För att inte tala om den obligatoriska älgbilden. Syntes de fula, fyrbenta djuren till längs spåret idag tro?

Som tur var stod radion på i bageriet så när målgången närmade sig sprang jag in dit, hoppades att inga kunder skulle komma just då, och fick höra Jörgen Brink gå i mål som etta. Ett litet ljus i mörkret. ;) Tre Ulricehamnare bland top tio. Markus Jönsson (9), Dan Moberg (10) och Oskar Svärd (7). Han räknas även om han numera tävlar för Vålådalen. :P Inte illa pinkat för den här lilla staden. :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback