2011 var året då...

...jag började spela golf. Den sketna sporten har gett mig hysteriska anfall flera gånger om. Men i vår är det jag som ska ner på officiellt handikapp! *host*
...vi gjorde vår livs resa och drog på roadtrip i västra USA i tre underbara veckor.
...farfar fyllde 85 år.
...svärmor behandlades och opererades för bröstcancer. Kan den jävla sjukdomen lämna oss i fred nu?
...jag upptäckte en ny glassfavorit. Mer kladdkakeglass åt folket!
...min kära sambo gav mig Håkan Hellström-biljetter i födelsedagspresent.
...jag fick se snyggingen Carl-Philip Bernadotte i egen hög person utan hjälm på huvudet. Yeey! ;)
...Daniel och Carro skred till altaret för att bli man och hustru. ♥
...Mamma och pappa köpte sig en ny älskling, närmare bestämt en Mustang.
...jag föll för trycket och köpte mig en iPhone. Hur har jag klarat mig utan en sådan tidigare?
...Thomas testade vattenskidor för första gången.
...Andreas och Sandra förlovade sig. ♥
...Jag hamnade i Wordfuedträsket. Himla kul spel det där. ;)

...hela Norge (och Sverige?) lamslogs av ondskan. 69 människor, mestadels ungdomar blev kallblodigt mördade under Arbeidernes Ungdomsförbunds sommarläger på Utöya. Åtta personer dog tidigare under dagen i ett bombattentat i Oslo av samme gärningsman.
...världen höll andan när kärnkraftverket Fukushima i Japan havererade.
...HV71 åkte på däng mot AIK redan i kvartsfinalen. Från svenska mästare till katastrof.
...hela arabvärlden var i uppror. Demonstrationer och störtade diktatorer hörde till vardagen. 
...Usama bin Ladin, Muammar Gadaffi och senare även Kim Jong Il drog sina sista andetag på det här klotet. Tack!
...Amy Winehouse gick med i klubb 27. Sorgligt.
...SAAB Automobile försattes efter många om och men i konkurs.
...Bensinpriset nådde rekordnivån 14,78 kr/litern.
...Allas vår Kurt Olsson a.k.a Lasse Brandeby lämnade detta jordelivet, liksom Sven Tumba, Lasse Eriksson, Lena Nyman, Jan Svanlund, Ricky Bruch och Sven "Plex" Pettersson för att nämna några svenska profiler.
...Håkan Juholt valdes till ny partiordförande för Socialdemokraterna. Har gått sådär hittills.
...Prins William fick sin Kate Middleton inför två miljarder människor världen över.
...Eric Saade tog en hedrande tredjeplats i Eurovision Song Contest. Vann gjorde Azerbajdzjans bidrag.
...hela det ryska hockeylaget Lokomotiv Jaroslav omkom i en flygolycka. Däribland Sveriges målvakt Stefan Liv. :'(
...flera europeiska länder, bland andra Spanien, Portugal, Italien och framför allt Grekland var nära en ekonomisk kollaps.
...Apples grundare Steve Jobs förlorade kampen mot cancern.
...Jordens befolkning spräckte sjumiljardersgränsen.
...Kronprinsessan och hennes prins Daniel meddelade att en tronarvinge kommer att födas nästa år. :)


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tänk vad mycket som hänt ändå. Man tänker inte på det när dagarna går under året, men ser man som du sammanfattat så har det hänt otroligt mycket. Tack för den uppdateringen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback