Hur tänker de egentligen?

Ja, var ska jag börja? Idag blev det känt att det var en 10-årig pojke som dödade fyraåringen i Ljungby tidigare i år. Barn som dödar barn. Det har hänt några få gånger tidigare i Sverige och på något sätt känns det mer hemskt när förövaren är ett barn. Barn ska inte veta hur man dödar någon, ska inte ha en sådan ilska i sig. Jag vet inte, det är svårt att ta in.

Efter 11 år i Sverige blev en familj i Ånge utvisad utan att få reda på något i förväg, utan att få säga hejdå till kompisarna. Va fan liksom! De har skött sig när de har varit här, de har rotat sig och skaffat sig ett liv. Visst, de har fått avslag på att få uppehållstillstånd två gånger och 2008 beslutades det att de skulle utvisas. Det är tre år sedan. Tre hela år. Och nu, mitt under Lucia, precis innan jul, kom polisen och knackade på och satte dem på ett plan till Armenien. Bara sådär. Barnen, tre pojkar 13, 15 och 17 år, kan inte språket och nu är de fast på flygplatsen i Armenien och får inte komma in i landet. 

Citat från Aftonbladet:
"Visste familjen om att de skulle utvisas i dag?
– Nej, de visste de inte om. Utan de vet om att de inte ska vara kvar i landet, att de varit illegalt i landet."


Jag förstår ingenting. Vad är det för skitsystem vi har egentligen?! Skicka ut de som inte sköter sig istället. Jag tycker så synd om dem.

Det är samma sak med 91-åriga Ganna som ska utvisas till Ukraina helt ensam, trots att hon är svårt dement. Hur humant är det egentligen? Europadomstolen stoppade utvisningen, men Sverige vill ändå genomföra den. Migrationsverket har erbjudit hennes anhöriga att få följa med och stanna i en månad så att hon kommer i ordning ordentligt. WOW! Ska man skratta eller gråta?

Och så har vi en misshandelsdom. Fotbollslandslagets stjärna Alexander Gerndt har blivit fälld för att ha misshandlat sin fru eller före detta fru. De är numera skilda. Jag listade ut att det gällde honom långt innan namnet publicerades och jag måste erkänna att jag blev lite chockad. Han som ser så snäll och oskyldig ut. Fasen vad besviken man blir när sådant här uppdagas. Usch! Jag tycker inte att han ska få ha kvar sin landslagsplats efter detta. Han har bränt förtroendet om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback