Trött

Har tvingat mig ut på en kort, men välbehövlig promenad i ett försök att piggna till. Det var skönt, men piggare vet jag inte om jag är. Jag är trött. Trött på vintern, trött i kroppen, trött på jobbet. Jag är trött på att göra baguetter, grilla revben och skära gurka tills armen värker. Trött på torra händer och sköra, ofina naglar efter allt handtvättande. Det var inte min plan efter tre år på högskolan. Jag har sökt nytt jobb. Sista ansökningsdag var i förrgår. Håll tummarna.

Jag idag.
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Självklart håller vi tummarna här i Lund. Undrar: är det ok att använda handlotion när man håller på med mat? För det kan behövas efter handtvätt när man tvättar händerna så mycket som du måste göra.



(Snygg topp du har på dig förresten!)

2011-01-13 @ 13:23:07
Postat av: Therese

Jag smörjer in mig flera gånger om dagen, men det hjälper inte.



Tack!

Postat av: Annika

Vad har du sökt för jobb? Vore ju synd om du slutade :-/ Men jag förstår ju om du vill jobba med det som du är utbildad till...

2011-01-13 @ 17:45:41
Postat av: Therese

Som informatör. Du kan nog vara lugn. Med min jobbsökartur blir jag nog kvar ett tag till...

2011-01-13 @ 18:41:08
URL: http://pingwe.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Helst skall du smörja händerna VARJE GÅNG du varit i kontakt med vatten.

2011-01-14 @ 10:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback