En heldag på Liseberg

Girls at Liseberg

Det blev en lyckad dag på Liseberg igår. Och vädret var hur bra som helst. Nästan för bra. Inte allt för skönt att stå i långa köer i gassande sol, men jag ska inte klaga. Det var mycket folk, men ändå inte så långa köer som jag trodde det skulle vara. Vi stod i max 45 minuter på någon attraktion.

Jag brukar inte vara den som fegar ur vad gäller att testa nya attraktioner, men
AtmosFear kändes lite för läskig även för mig. Jag ville verkligen åka den, men samtidigt ville jag absolut inte åka den. :P Vi började med Höjdskräcken som är en lightversion av AtmosFear. Det är ändå fritt fall från 60 meter. Och det är jäkligt högt alltså. När vi sedan närmade oss monsteråket och läste att den är 146 meter hög och såg att det fria fallet är sjukt långt i 110 km/tim så bestämde vi oss för att vänta lite till. När vi vågade oss dit igen bangade vi ur på grund av kön. Det kändes inte värt att stå och vänta i över en timme. Jag hade nog kissat på mig av nervositet under den tiden. :P Så vi traskade ner igen, åkte andra saker och efter det var vi så trötta i ben och rygg att vi inte orkade stå i fler köer. Jag ångrar inte att jag inte åkte den, det får bli nästa år istället. ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback