Strandflaggfotboll på Åhus strand

Sista dagen på den här veckans semester. Snacka om att man verkligen inte har lust att masa sig till jobbet i morgon och köra två helvetesveckor på rad, 45 respektive 49 timmar. Men det är bara att stå ut. Om sju veckor är det semester igen. Som jag längtar.

Strandflaggfotboll i Åhus.

Veckan har varit ganska lugn och skön. I fredags åkte vi ner till Åhus för att Thomas skulle vara med i en strandflaggbollsturnering där. Typiskt nog regnade det en del och var lite råkallt. Enda dagen på hela veckan. Annars strålande sol. Som sagt, typiskt. Skulle jag börja med en ny sport skulle det vara flaggfotboll. Ser skitkul ut faktiskt. Inga tacklingar så det skulle passa mig perfekt. Men, ska jag hänga med någon mer gång på sånt här måste jag se till att få med mig någon som kan hålla mig sällskap. Kände mig som en efterhängsen hund när jag traskade efter killarna hela tiden. Och organisationen kring evanemanget var väl inte det bästa. Kaos i spelschemat och inga pauser för att gå och äta. Thomas sa att jag var likblek ett tag. 14 timmar efter frukost satt baguetten jag lyckades köpa fint. Energin flög uppåt. Egentligen var det meningen att vi skulle sova över där nere, men när grabbarna åkte ur i gruppspelet bestämde vi oss för åka hem trots allt. Halv ett på natten var vi hemma och fick ytterligare en dag att slappa på. Skönt! Den spenderade vi uppe hos mamma och pappa. Hängde i solen, spelade kubb, kastade frisbee och grillade. Det är grejer det. :) Dessutom passade jag på att totalrengöra bilen invändigt. Fasen vad skitigt det var. :P

Strandflaggfotboll i Åhus.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback