Ett land i chock

Jag har suttit och läst om massakern i Norge från och till hela dagen. Det är helt overkligt. Så svårt att ta in. När jag gick och lade mig igår pratades det om 10 döda. När jag vaknade var siffran uppe i 80 och nu 85 plus 7 stycken i explosionen. Helt sjukt. Hur kan en människa ens komma på tanken att utföra något sådant här och kallblodigt skjuta ihjäl människor utan en min? Jag har läst två bloggar, Prableen och Kamzy, som lyckades ta sig levande från ön. Hemsk läsning. På jobbet satt jag och läste tidningen. Bilderna av döda ungdomar slog mot mig. Jag rös i hela kroppen. Vad är det som händer med världen egentligen? Det blir så påtagligt när det händer så nära. Det finns inga ord för hur hemskt och sorgligt det är. R.I.P.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback