Ännu en supporterskandal

Egentligen borde jag inte ens ge skiten uppmärksamhet, men jag kan inte låta bli. Vad som skulle bli en fotbollsfest mellan skånelagen Malmö FF och Helsingborg IF slutade i skandal. Efter Helsingborgs 1-0 mål kastades ett knallskott in på planen vid Helsingborgs målvakt och efter det springer en 18-åring in på planen och knuffar till honom. "Jag blev förbannad", är hans försvar. Jag säger som sportchefen Jesper Jansson: "Jävla idiot!"

Vad är det för fel på dessa människor som bara ska förstöra?! De kallar sig fotbollsfans. In my ass, säger jag. Ett fotbollsfan springer inte in på planen under pågående match för att attackera spelare eller domare bara för att motståndarlaget gör ett mål. Det enda de gör är att förstöra för sig själva, sitt eget lag och i längden hela fotbollsvärlden. Malmö kommer med största sannolikhet att förlora matchen med 3-0, få böter och kanske spela för tomma läktare vilket resulterar i en stor ekonomisk förlust.

Det är andra gången, i år, som en allsvensk match avbryts på grund av supportrar. För några veckor sedan var det matchen mellan Syrianska och AIK där AIK åkte på förlust och böter som följd. Och vem minns inte huliganen som sprang in på planen och attackerade domaren i matchen mellan Danmark och Sverige för några år sedan?

Jag håller med gårdagens domare Stefan Johannesson: "man bli deppig".
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ja, jag begriper inte hur sånt här sker. Eller ens varför det sker. Den är 18-åringen får nu polisskydd utanför sitt hem, för där står nämligen bråkmakare som kommer "plocka" honom så fort han sticker näsan utanför dörren. Så korkat. Dansken som gjorde nåt liknande för ett par år sen vågar fortfarande knappt gå ut eftersom alla känner igen honom. Hur kan man förstöra för sig själv på det här viset????


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback