Golfänka

Idag är jag golfänka. Thomas hoppade in som ersättare i en välgörenhetstävling, så jag lär inte se mycket av honom idag. Kanske en stund efter tävlingen innan han ska iväg på tillhörande fest efteråt. Men det betyder egotid och jag får ha tv:n helt för mig själv och se precis vad jag vill. Lyx! Just nu lutar det åt en Entourage-kväll med lite onyttigheter till. 
 
Tyvärr suger vädret idag. Det har varit fint hela veckan och ska bli det i morgon igen, men just idag ska det naturligtvis pissa från himlen som bara den. Tråkigast för golfspelarna. Och min planerade promenad till stan skiter jag i som det ser ut nu.
 
I torsdags åkte vi till Göteborg för att spana in Sverige i flaggfotbolls-VM. Första matchen var mot USA och Sverige kördes över totalt. De kunde varken passa eller ta emot bollar av någon anledning. Samma sak hände mot Canada tre timmar senare. Katastrof! :P Mellan matcherna åkte vi iväg till Bäckebol och Dormy för att Thomas ville shoppa golfprylar. Sagt och gjort! Han kom hem med två par byxor, sockar och peggar. Fasen vad golfkläder är dyra! Att ta motorvägen tillbaka till parkeringshuset var inte att tänka på. En kranbil hade kilats fast inne i Tingstadtunneln och köerna ringlade sig långa med två körfält avstängda. Tacka vet jag GPS i mobilen. Vi undkom köerna och kom i god till till matchen. Vi orkade inte stanna kvar och se den tredje och sista matchen för dagen utan åkte hem, nöjda och belåtna.
 
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hoppas det gick bra för Thomas och att vädret blev bättre så du kom ut en stund.
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback