Julen närmar sig

 
I lördags var det "julfest" med jobbet. Eller det var mer fest än jul. Inget julbord, men en jättegod trerättersmeny. Kantarellsoppa till förrätt. Jag är ju inte så förtjust i svamp, men den här var jättegod tills jag fick in en stor, slemmig svampklump i munnen. Trodde det var en krutong jag hade på skeden, men tji fick jag. BLÄÄÄÄÄ! Till huvudrätt fick vi fläskfilé inlindad i schwartzwaldskinka med rostad potatis och fetaostkräm. Den där krämen alltså...MMMMmmmmm! Och till efterrätt var det rabarberpaj med kokos och sirap och vanlijsås. Orkade inte upp allt, men supergott det också. Annars en rätt lugn kväll för min del eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter.
 
Igår körde vi (charkgänget) på med julbord hos Patrik. En supertrevlig, årlig tradition. Så gott med lite julmat, men synd att jag blir mätt så fort av det. Hade velat trycka i mig mycket mer. ;)
 
Här hemma är julgranen klädd och klar. Myspys! Julklapparna är inhandlade och ja...så här tidigt har jag nog aldrig varit klar med allt. Men så har vi inte många julklappar att tänka på i år. Jag och Thomas bestämde oss för att inte ge varandra några utan lägga pengarna på huset istället. Gud vad vuxet. Äntligen har jag kommit till den punkten då julklappar inte är så viktigt längre. ;)
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Klokt att skippa julklapparna.

Det var väldigt vad du äter flicka! Man kan undra var du stoppar maten nånstans? Och riktigt snygg som blondin är du. :-)

2012-12-13 @ 10:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback