Mitt i renoveringslivet

Oj, nu blev det visst ett litet uppehåll i uppdateringen igen. Sorry! Vi fixar för fullt här hemma. Tapeten i förra inlägget är inhandlad. Ja, det blev den ljusa. Vi var till och med så duktiga att vi började sätta upp den. Ingen av oss har tapetserat förut. Tror jag. Inte jag i alla fall. Och jag kan med ärlighet säga att det inte var min grej och absolut inte Thomas grej. Hans tålamod rök typ direkt. Mönsterpassning och skit. Någonstans blev det snett så jag och mamma bestämde oss för att riva ner de fyra våder vi fått upp. Gör om, gör rätt. Nu ska pappa hjälpa till så den här veckan ska förhoppningsvis väggen vara klar. Men eftersom en rulle förstördes så är vi inte säkra på att de två kvarvarande räcker, men vi håller tummarna.
 
Samtidigt håller Thomas på att lägga in nytt golv i klädkammaren. Snart klart där med! Sen är det bara golvlister kvar. Köksfönstren har gått från brunt till vitt. Måste måla en gång till, men vädret är inte riktigt på min sida för tillfället. Altandörren är i alla fall färdigmålad. Bilder kommer framöver.
 
Hm...ja vi får se vad vi tar tag i här näst. Måste försöka övertala Thomas att jag ska få måla kökskaklet vitt. Tills vi kaklar om när vi nu har råd med det. Men han är envis den mannen vilket han inte borde vara eftersom han egentligen vet att jag har rätt. ;) Det kommer ju bli så mycket snyggare!
 
Utbyggnaden eller gästrummet...ja vi får se vad vi slår klorna i. Fortsättning följer...
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kul! Ni har att göra... Men du, Man målar inte på kakel. Här får du nog backa o ge Thomas rätt.
Kram

2013-04-24 @ 20:53:17
Postat av: Birgitta

PS. De hade målat kaklet i köket där jag bor nu. Fruktansvärt fult. Camilla och jag har stått med svinto och försökt ta bort det. Det gick. Så måla för guds skull inte kaklet. Det blir INTE bra.

Svar: Klart man kan måla på kaklet. Min jobbarkompis har gjort det och det höll jättebra. De som bott i din lägenhet innan kanske inte använde kakelfärg?
» Pingwe

Postat av: Birgitta

Ja, så är det kanske. :-S

2013-04-26 @ 15:30:44
URL: http://www.chessie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback