Midsommar 2013

Midsommarafton firades hos ett par vi aldrig träffat tidigare, i deras nyinköpta hus. Det fick mig att tänka "tack gode gud att vi köpte ett hus som var i ordning och inte ett totalt renoveringsobjekt". Vi var ett gäng på kanske 15 personer till lunch. Potäter och sill! Lagom till grillningen på kvällen tillkom fler. Och däremellan bjöds det på jordgubbstårta. En bra midsommar med andra ord! Det blev en kubbmatch där jag höll på att bli ihjälslagen av en, vad kan hon ha varit, 4-åring (?) som kastade sina pinnar hej vilt och där min käre bror gick in och gjorde att jag förlorade fast jag ägt matchen, genom att missa kungen med sista pinnen. Men jag såg till att få en vinst i fotleken där man skulle flytta fötterna till andras fötter utan att tappa balansen. Ja, svårt att förklara.
 
Några bilder från dagen genom mobilkameran. Fasen att jag aldrig orkar ta fram den riktiga kameran så det blir lite kvalitet på fotona någon gång. Måste skärpa mig med det!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback