En minimakeover

Idag är det riktigt höstrusk ute vilket inte gör ett dugg. Det betyder att jag bara kan lulla runt, fixa, dona och mysa inomhus utan att få dåligt samvete att jag måste ut i solen. Egentligen skulle vi vara i full gång med att sätta upp repairtapeter nu, men Thomas amälde sig till en golftävling i sista stund så vi får ta det senare eller i morgon. Är vädret bättre i morgon ska jag även passa på att tvätta fönstren för de ser rent ut sagt för jävliga ut. Speciellt när solen ligger på.
 
Vardagsrummet har fått sig en liten ansiktslyftning. Jag tröttnade som tusan på allt det plommonlila, så det fick byta rum. En sväng till IKEA resulterade i en ny matta som jag fullkomligt älskar och lite omflyttning av kuddar och ljuslyktor gjorde att det är mer som jag vill ha det färgmässigt just nu. Det vill säga mer åt det brun/guldiga hållet. Mys! Nu fattas bara något att ha på väggen ovanför soffan och taklampan över matsalsbordet som aldrig verkar få flytta in här. Köpte en, reklamerade den på grund av en spricka i glaset och nu har det gått säkert sex veckor utan att en ny kommit. Fick beskedet att den definitivt skulle kommit den här veckan, men inte då. Sjukt störande! Nya matsalsstolar ska det också bli så småningom.
 
Nåja, så här ser det ut för tillfället. :)
 
 
Kommentarer
Postat av: caroline

Gillar mattan! Men när jag såg den på ikea så hade den någon turkos/grön bård på kortändan, det har inte din eller hur?

2013-10-10 @ 08:01:13
Postat av: Therese

Den mindre varianten 200*200 cm har det men inte denna. :)

2013-10-11 @ 17:49:14
Postat av: Birgitta

Jättefint. Blev ljusare i rummet. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback