Uport 2015

Årets Uport gick av stapeln i helgen. Fattar fortfarande inte hur de lyckats åstadkomma en så grym festival i lilla Ulricehamn. När de till och med får beröm av artisterna själva, då är det bra. Surt nog var det min jobbhelg, så det blev en lugn tillställning för min del, men det hindrade mig inte från att vara där båda dagarna. Sova fick jag göra idag istället. 
 
Här är vårt glada lilla festivalgäng i alla konstellationer. :)
 
 
Molly Sandén drog igång festivalen. Inte min favorit, men måste erkänna att hon gjorde det bra.
 
 
Efter henne drog det igång på allvar med Petter. Såklart! Regnet började ösa på rätt bra, men det höll upp sen som tur var, men shit vad jag frös ett tag efter det. Kunde knappt hålla mitt vinglas för att jag skakade så. :P 
 
 
Jag har liiite svårt för Zara Larsson, men även här får jag kapitulera och erkänna att hon gjorde ett riktigt bra framträdande och sjunga, det kan hon ju.
 
 
Thomas Stenström intog lilla scenen 22.30 och "Slå mig hårt i ansiktet" bjöd på allsång och fullt ös bland publiken.
 
 
Efter att ha dragit ut på tiden an aning var det dags för kvällens huvudakt och allas vår favorit Magnus Uggla. Där kunde vi snacka allsång! Publiken var mer än nöjd. Tyvärr hann han inte med alla sina hits på sin timme. Kung i baren är han!
 
 
Klockan ringde 04.50 på lördagen. Det var bara att masa sig upp och iväg till jobbet. Segare än segast, men jag var inte ensam om att vara det skönt nog. Sen hem, duschade och slumrade till några minuter. Tjugo väldigt välbehövliga minuter. Det räddade nog kvällen. Vi gick ner mot stan efter 18 och såg slutet på Pugh Rogefeldt.
 
 
Efter lite mat i magen drog vi oss mot scenen och spanade in Stiftelsen. Gillar sångaren Robert Petterssons röst, men föredrar ju när han är med sitt andra band Takida. 
 
 
Jag gillar Beatrice Eli. Hon har ett gäng riktigt bra låtar, så lyssna in henne! Sen kan man ju diskutera hennes klädval. :P Hon fick ersätta Panda da Panda som fick ställa in på grund av sjukdom.
 
 
En av helgens bästa band intog därefter stora scenen. Norlie & KKV! Allsång igen! Riktigt bra!
 
 
Sen blev det fullt ös medvetslös med Hoffmaestro. Jäklar vilken energi det gänget har! Publiken var i extas och kunde inte stå still. Jag har velat se dem länge och de var grymma på scenen. Däremot var det lite väl mycket snack, tycker jag, vilket drog ner betyget. Men helt klart sevärda. Det är inte för inte som de blivit utnämda till Sveriges bästa liveband. 
 
 
Sist ut för det här året var Elliphant. Me like! Lite speciell musik, men jag diggar det. Jag kunde i alla fall inte stå still. Grym bas! Blir helt annorlunda live.
 
 
Vi gick hemåt innan hon spelat klart. Vi frös som tusan. Ingen värme den här sommaren inte. Var bara tvungen att höra "Love me badder". Grym låt!
 
Kom i säng efter halv tre tror jag. Var bara att ställa klockan för jobb igen. Snällt nog slapp jag börja 7.00 och fick sova två timmar extra. Tack Kajsa!
 
Nu håller vi tummarna för att det blir en festival nästa år igen. :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback