Lyktstolpsproblem

Jag masade mig upp ur sängen vid tjugo över nio. Tjugo i tio var jag uppe på loftet för att sola då jag hör en snubbe prata i telefon nere från gatan.

- Jag förstår inte vad de menar. Jag har pratat med grannen och han vet inget om det (nä inte så konstigt eftersom de omöjligt kan få in ljus från den platsen. min anmärkning) och de (alltså vi) har inget fönster på gaveln så jag vet inte vad det är för fel. Jag tror inte de är hemma men jag ska se.

Jag flyger upp från min solmadrass, springer ner på altanen, in i mitt rum, slänger på mig ett par byxor och ett linne.

Knack, knack. Pling plong. Pling plong. Jaja, lugna ner dig va!

Jag öppnar. Osminkad och med håret helt åt helskotta. En vacker syn. ;)
Jag berättar väldigt kortfattat hur det ligger till och han frågar om det räcker med att vrida lampan ner mot stan lite. 
- Jag antar det, får jag fram.

Jag går in i mitt rum igen, tar av mig byxorna och linnet och springer upp på loftet för att sola igen.

Då börjar snubben prata med grannen.
- Hälsa Claes (min pappa), om du träffar honom idag, att han ska klaga mindre.

Har ingen aning om det var skämsamt menat, men det lät inte så på tonfallet.

Jäkla mupp! Som om han skulle vilja ha en extra sol rakt i nyllet om han satt hemma en kväll.

Bakgrund: Lyktstolpen på gatan har mer eller mindre liknat lutande tornet i Pisa ett bra tag. Dessutom var det som sitter för lampan sönder eftersom grannen sköt upp en raket i det på nyår för några år sedan. :P (Jag och Ottilia hade för övrigt första parkett eftersom vi stod på loftet för att spana in alla raketer. Jag höll på att skratta ihjäl mig för man såg redan innan de sköt iväg den att det skulle gå åt skogen. :D Onyktra? Javisst! :P)
I alla fall, så var de och bytte ut stolpen för några veckor sen, men det resulterade i att vi fick värsta strålkastaren rakt in i vårt vargdagsrum. Inte så kul att sitta där inne och kisa, så pappa ringde ner och sa att de fick komma och ändra det, och det var alltså det som den här snubben gjorde idag.

Får väl se ikväll om ändringen gjorde någon nytta eller inte. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback