En lyckad julafton

Det blev en bra julafton med bra stämning, god mat och fina julklappar. :) Först var det julbord hos farmor och farfar och efter det spelade jag, brorsan och ena kusinen OS-spelet. Eftersom jag ledde när vi avbröt spelandet för Kalle Anka så vann jag (iaf enligt mig). ;) Mitt i Kalle Anka, lite efter halv fyra, kom tomten och knackade på, men ingen verkade misströsta att tittandet på det tecknade fick stå åt sidan. Julklappar är ju så mycket viktigare. ;) Jag hade ingen anig om vem som var tomte i år och jag kände inte igen rösten bakom den läskiga masken heller. Ska inte tomten se vänlig ut? :P Men julklapparna blev utdelade och alla var glada. Tror jag. ;) Sen blev det kaffe och tårta innan det var dags att bege oss hemåt för att åka och hämta mormor, moster och kusin. Jag gorde även ett stopp hos Ottilia för att byta våra julklappar till varandra. :)

När vi kom tillbaka hem, tog vi på oss våra nyinköpta tomteluvor som alla hade varsin, jag kollade på julkalandern och sen var det dags för julklappsöppning. ÄNTLIGEN! Fick ju knappt några på första stället eftersom vi inte ger varandra några efter att vi fyllt 20 där. Alla blev mycket nöjda och sen var det dags för dagens andra julbord. Jag blev proppmätt ännu en gång. :) Sen var det bara lugnt fram till läggdags.

Mina julklappar:
• Pengar
• Julpraliner
• Volumaster (OBH Nordica)
• Julpyssel
• Aschetter (eller hur det nu stavas) till min servis
• 2 champagneglas till min samling
• 1 badlakan
• Halsduk
• Hårspray
• En julduk som mormor broderat
• En flaska med nåt i botten, som man ska fylla på med vodka
• 300 kr presentkort på Inspiration (kombinerad jul- och examenspresent)
• 2 Winnerbäck-biljetter
• Elvisp

Tror det var allt. :)

Jag bjuder på några julaftonsbilder.

Julafton

Kommentarer
Postat av: Martin

Vi äter våran gröt, det gjorde tydligen inte dom ;)

Ser ut som om du hade en riktigt mysig julafton! Hoppas att resten av julen blir likada!

Postat av: malin

Ja det får vi verkligen hoppas. Sol coh värme och Lars.. Kan ju inte bli bättre:)

2007-12-26 @ 09:39:29
URL: http://sundaychic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback