Live Earth - ett bra initiativ

Musiknörd som jag är så har jag haft på Live Earth-galan hela dan och suttit och glott på den en hel del. Gillar sånna här livegrejjer. Fast bäst är ju ändå att vara på plats, men kan man inte vara det får man väl nöja sig med det näst bästa. ;) En hel del bra och stora artister som ställt upp. Kul när de gör det för sånna här grejer.

Det har varit olika åsikter om den här galan. Om den verkligen gör någon nytta. Lyssnar folk och tar till sig budskapet? Ställer artisterna enbart upp för att visa upp sig och kanske släppa någon ny låt (som Madonna gör)? Följer de själva uppmaningarna som ges för att förbättra miljön?

Knappast alla. Men många av artisterna gör insatser för miljön. Linkin Park är ett exempel.

Hur som helst tycker jag ändå det är bra och en kul grej med en sån här stor tillställning. Ämnet tas upp. Sändningarna når 2 miljarder människor. Budskapet måste ju går fram. Om folk tar det till sig är däremot en annan sak. 

Själv tycker jag ju att det är de stora, rika länderna som måste skärpa sig först och främst. Jag tycker att Al Gore ska ha stor credit för att han har tagit tag i det hela. George Bush gör ju inte ett skit. Han bryr sig inte. Sen har vi Asien som blivit en stor miljöbov i takt med att de länderna växer industrimässigt. Även där måste något göras. Visst kan varje individ göra saker för att motverka hotet, men det stora steget måste regeringarna ta. Det är då folk börjar ta det på riktigt allvar förhoppningsvis.

En del länder vill inte binda sig till internationella avtal. Exempel: Kyotoavtalet. Kan de inte bara svälja sin jäkla stolthet och försöka göra nåt åt saken istället. Vad vinner de på att inte göra det? Jag blir så trött på politik ibland. Eller ofta rättare sagt. Och USA som vill verka så bra, varför ska de trilskas och ha sig? Bush, in my ass. Han kan ju gå och gräva ner sig nånstans.

Live Earth är ett bra initiativ. Musik når männsikor. Musik engagerar.

Nu gäller det att jobba vidare med det så att det inte bara stannar av efter en sån här grej.

Keep on the good work!
Kommentarer
Postat av: Anonym

Doh, LIve Earth är underbar. Bästa galan ever. Rädda världen medans den fortfarande finns kvar!

2007-07-08 @ 12:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback