Mc-säsongen invigd

Årets första mc-tur är avklarad. :) Pappa körde, jag satt bak. Och som vanligt kändes det som att jag skulle bli strypt av hjälmen. :P Jag lyckades dock att undvika att smälla i pappas hjälm alltför många gånger, vilket jag har en tendens att göra i inbromsningar och växlingar. :P Det blev en tripp till farmor och farfar som ville ha några grenar nersågade på ett träd. Jag fick 50 kronor utan att ha gjort nånting typ. Lättförtjänta pengar. ;)

Förmiddagen ägnade jag åt att måla trappräcket. Blev lite varmt där i solen. Fick stå på en handduk för att inte fötterna skulle brinna upp. :P Sen upptäckte jag att banken börjat med sommartider så jag fick kila ner på stan lite tidigare än beräknat. Växlade pengar, hoppade in på Kicks och sen Ica. Blev ett besök på Bokia med för att köpa en bok. Måste ju ha nåt att läsa på bussen. Det blev Vänninan av Denise Rudberg, hennes debutroman. Har inte läst nåt av henne innan, så får se om det är nåt att ha eller inte. Kom på att jag hade velat läsa Jenny S istället. Bra att vara efterklok. :P

Satte mig och väntade på att pappa och brorsan skulle sluta så jag kunde få skjuts hem. Hade dött av värmeslag om jag gått uppför alla backarna. *phu*

image31
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback