Midsommar i text och bild

Årets midsommarafton är över och jag måste säga att det regnade mindre än vad jag trodde det skulle göra. :D Så grillningen blev av, dock under tak, och gott blev det. :) Egenmarinerad kycklingfile, med potatishalvor i ugn (typ klyftpotatisaktigt)  och örtsås. :) Och så jordgubbar förstås. Vad är en midsommar utan jordgubbar liksom? :)

Eftersom vi proppat i oss godis och popcorn precis innan (smart va? :P) så var Ottilia proppmätt när maten var klar, men hon fick ner en del ändå. Mitt slank ner utan problemas. :D

Efter maten spelade vi (jag, Ottilia, brorsan och hans kompis Peter) "Med andra ord". Det var kul! :D Och högljutt. :P Sen drog de och kollade på tv och jag och Ottilia blev mest bara slöa och trötta. Tog oss en promenad för att piggna till, men det hjälpte inte så mycket. Det blev inte så mycket av vår lilla drickkväll. Försökte oss på att blanda samma drink som vi gjorde på nyår. Skillnaden var att vi inte hade nåt recept den här gången, så det blev inte så jättegod. Mest bara sur, söt och stark på samma gång med lite besk eftersmak. :P

Kom i säng vid 01.00 tror jag. Sov gott hela natten. :)

image31
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback