Ett flytande ålderdomshem

Är hemma igen efter ett dygn på ett flytande ålderdomshem. Vet inte vad jag ska kalla det annars, men det kryllade av danssugna pensionärer som inte ville annat än svänga sina lurviga. Och många gjorde det bra. Och många var rätt underhållande. ;)

Vi uppskattade att ca 75 % av resenärerna var penisonärer, 20% var barnfamiljer och resterande 5 % var de i vår ålder, dvs en så där 6 pers som vi såg *skratt*. Med facit i hand så tog vi helt fel dag, men alla helger var ju redan fulla och vi ville ju utnyttja erbjudandet när Ottilia vann biljetterna.

Trots detta hade vi det trevligt. Vi fick skönt nog en fönsterhytt vilket gjorde att jag kunde känna mig rätt lugn, men kunde jag sova för det? Nope. Medan de andra två slockande som ljus, låg jag vaken en bra stund och när jag väl somnade vaknade jag minst en gång i timmen. Massa mysko ljud från ventilationen, motorer och allt vad det var.

När vi kom ombord vid halv sex kollade vi läget, gick och bytte och till festkläderna och gick för att äta. Började fint med en liten utskällning av servitrisen om att vi inte bara fick gå in och sätta oss utan vänta på vår tur. Grejjen var ju den att servitören utanför redan fixat plats åt de som var före oss och visade in oss till de här platserna. Hon bad om ursäkt och sen ville vi inte se henne mer.

Maten var jättegod. Vi tog helstekt fläskfilé med chipotlechilismaksatt bearnaisesås och kräftstjärtar och till det tjocka pommes frites. Yummi!

Kvällen spenderades med drinkar som tillslut blev hela 3 st. Dyra, men ååå så goda. :) Medan Carro blev trött och drog sig tilbaka till hytten begav sig jag och Ottilia till scenen där Lill-Babs uppträdde. Var ju tvungen att se kvinnan som är känd för sina svettningar och karlar, som hon själv uttryckte det. :P Sen drog vi vidare till en pub där oktoberfesten var i fullgång och dit inga pensionärer hittat. Ett tyskt, riktigt bra coverband uppträdde och sjöng goa låtar. Helt i min smak. När det var slut vid ett-tiden gick vi och la oss.

Just ja, måste ju berätta om The Stalker. :P När jag och Ottilia satt och väntade på Carro som var på toa, dök det upp en utländsk kille bakom oss. Helt plötsligt stod han bara där och berättade att han skulle gå på toa, men inte kunde eftersom vi satt där. Konstigt, eftersom Ottilia såg honom komma ut från toan precis innan. Nåja, han började snacka (och det var inte så värst superbra svenska) och Ottilia blev fast med honom när vi fortsatte gå. Tillslut blev hon av med honom, men tyvärr råkade vi stöta på honom igen och ännu en gång när Lill-Babs uppträdde. Då ville han skriva sitt namn med fingrarna på Ottilias bröst för att förtydliga hans namn som vi redan uppfattat allldeles utomordentligt. Det fick han ju förstås inte göra. Sen frågade han om jag och Ottilia var ett par, när hon nobbat en drink av honom. Då kunde jag knappt hålla mig för skratt längre där jag mest bara stod bredvid och iakttog vad som sades. Tyvärr sa vi ju nej. Vi borde ju naturligtvis sagt JA så vi blivit av med honom helt. :P Träffade på honom idag igen, men då sprang vi typ bara iväg. Haha.

Det här blev ett himla långt inlägg, men jag var ju tvungen att få med allt. Jag kommer lägga upp lite bilder en annan dag så håll utkik.

Nu ska jag hoppa i säng och förhoppningsvis få lite mer sömn i natt.
Kommentarer
Postat av: Maria

Tack så mkt :D sen måste jag passa på att säga detsamma!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback