Bland brädor och skåningar

Första jobbdagen är över och jag är piggare än vad jag trodde jag skulle vara även om jag är svintrött nu. :P Jag blev placerad bland trälistorna och brädorna så det var ju bara att börja lyfta ner, räkna, bunta ihop och ställa tillbaka. En nagel har offrats, mina händer har blivit attackerade av flisor, ryggen har tagit strykmin hand gör fortfarande ont och som om det inte skulle vara nog så fick jag världens fulaste, långärmade tröja att ha på mig. Den är grå, men inte fint grå, jag ser inte klok ut i den och dessutom är den alldeles för stor. Hata! Den är onödigt jobbig att ha på sig när man ska arbeta.

Har även upptäckt att skånska kan vara ett riktigt helvete ibland. Jag förstår inte vad dom säger. *skratt* Det låter bara som ett mumlande i mina öron, typ som danska. :P Får börja prata engelska med dom eller skaffa tolk. Haha! :P

Men alla är trevliga så jag trivs och jobbar på. :) Money, money, money... :D

Nu ska jag in i duschen och fräscha till mig lite. Imorgon blir det nya tag. Klockan ringer vid 04.00 och då ska jag vara pigg och glad. Eller inte. :P
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback