Skolresor att minnas

I sommar är det fem år sedan jag tog studenten. Fem år!!! Helt sjukt ju. Det känns som om det vore igår. Jag minns det så väl. Champagnefrukosten med äcklig champangeliknande vätska som Tesa fixat, avslutningen i sporthallen, utgången på trappan (vi var första klasen ut), hövagnsåkningen runt stan, festandet på kvällen. En av de bästa dagarna, helt klart.

Det betyder också att det är fem år sedan klassresan bar av till Kreta. En riktigt kul och minnesvärd resa med sjösjuka, dåligt väder, lite sol, slemmiga greker och shots vid namn "Blow job". Det var grejer det. ;)

Det är ännu fler år sedan vi var i Rom. Sex tror jag närmare bestämt. Eller så var det sju. Den resan lär jag aldrig glömma. Ojojoj. jag trodde jag skulle dö. Ärligt. Haha. Hamnade i värsta bohem-familjen. Myntkastningen i Fontana di Trevi är ett förevigt inpräntat minne liksom Colosseum som är hur coolt som helst IRL. För att inte glömma alla promenader som fötterna fick utså.

2002 bar det av till London med klassen. Ännu ett festligt skolminne. Inte minst Premier league-matchen mellan Charlton och Liverpool. Riktigt coolt att ha varit på en sådan match. Insmugglingen av cider på hotellrummet, rektorns (vår lärares man) tennisboll som vi skulle följa (hahaha, så kul) och Madame Tussaud's... Minnen!

Skolan var inte så dum alla gånger. ;)

Min student
Kommentarer
Postat av: Fröken Nina

Oj oj oj, och det är 11 år sedan jag tog studenten...

Postat av: Johanna

omg- Tennisbollen:-) hade nästan glömt den!!!

2008-01-28 @ 16:21:32
URL: http://chunli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback