Delfinal 4

Nu har jag äntligen sett fjärde delfinalen så här kommer mina åsikter. Linda Bengtzing lät som en typisk Linda Bengtzing-låt. Fart och fläkt i den. Passar i finalen. Charlotte Perellis verser tyckte jag var halvdana, men jag fastnade för refrängen. En finallåt. Men allt snack om att hon skulle se anorektisk ut förstår jag inte. Visst är hon smal, men absolut inte anorektisk. Jag är ju lite av ett powerballadfreak så Sibels låt föll mig helt i smaken. Gillade hennes balladsång redan när hon var med i Idol och hon var verkligen inte sämre nu. Mycket bättre och klarare röst än vad året vinnare Marie Picasso har. Tummen upp! Strömstedts låt var som en slö Gessle-låt. Jag gillar Gessle, men det här var inget bra. Sveriges Dixie Chicks, Calaisa, var bra, men passade inte riktigt in i det här sammanhanget. Nordman var Nordman, helt okej. Så vad tycker jag om Fronda? Absolut ingen som skulle gå vidare från den här omgången, men på något sätt gillar jag den. Man ville inte sitta still. Den kommer garanterat spelas ut och på fester. Sen har vi ju han, vad han nu hette, med låten Pame. Njae, lite svängig var den, men ingen som föll mig i smaken.

Så det var sista deltävlingen. Nu väntar jag på finalen. :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback