Kalas

60 år som gifta
Igår var det lite kalas hos farmor och farfar som firade diamantbröllop i torsdags. Det bjöds på jättegod smörgåstårta, jordgubbstårta med färska, svenska jordgubbar, och dricka. Vi ungdomar behövde aktiveras så vi gick ut och kastade tennisboll. :P När jag gav upp fortsatte grabbarna spela fotboll och kom tillbaka svettigare än svettigast och med gräsfläckar på knäna. :P Helt klart en trevlig kväll.

Men gud så trött jag var. Och någon vidare sovmorgon fick vi inte i morse heller. De började gräva igen vår vallgrav strax efter sju. Jag och Thomas stoppade in var sin öronpropp i öronen och lyckades faktiskt somna om, även om jag vaknade till några gånger. Kan inte påstå att jag är utvilad. Tyvärr blir det ingen sovmorgon i morgon heller eftersom de kommer tillbaka och ska gräva upp på baksidan av huset också.

Ikväll är det Eurovision Song Contest som gäller. Ottilia kommer över och gör mig sällskap. Tror ingen annan vill kolla på det. Och självklart ska det grillas i det fina vädret. :)

Ha en fin dag och heja Sveririge! :D

Kollage diamantbröllop
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback