Finfina tänder

Årets tandläkarbesök är avklarat. Pustar ut och kan ännu en gång konstatera att mina tänder är så gott som perfekta. Hade knappt inte ens någon tandsten. Det var bara ett tunt lager som tandhygienisten inte ens visste om det kallades tandsten. *skratt* Det enda "problemet" var väl mina visdomständer i underkäken som envisats med att växa upp snett mot tanden bredvid och skapat en ficka. Dvs. tandköttet och tandbenet som håller uppe tanden brevid har försvunnit en bit, men tandläkaren trodde att det varken skulle bli bättre eller sämre så det blir ingen åtgärd för det förutom att fortsätta borsta tänderna bra.

Kan dock inte komma ifrån känslan av att det känns som att varenda tand är på väg att lossa efter att de varit där och pillat och skrapat. :P Dessutom har man alltid någon prick i ansiktet av den där polerkrämen som skvätter hej vilt. Förra året hade jag en vit prick vid munnen när jag gick till affären efteråt. Upptäckte inte missödet förrän jag var hemma igen. :P Idag kollade jag dock noggrant i spegeln innan jag gick därifrån.
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Grattis till fina tänder! Nu får du se till att Thomas kommer iväg också, för han har verkligen slarvat med tandläkarbesöken.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback