2009 var året då...

...jag och Thomas var utomlands tillsammans för första gången. Först bar det av till Zakynthos och strax därefter hamnade vi i Paris. Underbart!
...jag fick "fast" anställning på ICA.
...vi skrev kontrakt på en ny lägenhet. Flytt i sommar.
...vi äntligen fick en vit jul.
...både jag och Thomas blev halvt femtio, alltså 25.
...Thomas fick för sig att odla potatis och det gick ju galant.
...jag och Thomas firade två år ihop.
...jag vaccinerade mig mot baconsjukan/svinis/svininfluensan/nya influensan...kärt barn har många namn.
...vi äntligen fick en ny badrumsdörr.
...fotbollsgalan gjorde mig en aning upprörd.

...Sverige missade att ta sig till nästa års fotbolls-VM i Sydafrika
...Erik Hamrén blev ny förbundskapten för fotbollslandslaget.
...Michael Jackson tog sitt sista andetag.
...Barack Obama blev USA:s 44:e president och fick dessutom Nobels fredspris.
...klimathotet/-förändringarna sattes på kartan ordentligt.
...Ulricehamn fick 3D-bio.
...Världens hittills dyraste film, Avatar, hade premiär.
...Kronprinsessan Victoria och prinsessan Madeleine förlovade sig med sina karlar.
...SAAB lades ner. Eller vänta...spänningen består ett tag till...

Självklart har det hänt en massa mer, men det får ni faktiskt komma ihåg själva. ;)

GOTT NYTT ÅR!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback