Vårlängtan

Har suttit och sett skidskyttarna ta sig i mål på en ypperlig andraplats i VM. Nu väntar jag på ett pass i simbassängen med mamma. Har haft ett uppehåll nu på ett par veckor så det ska bli skönt att röra lite på sig igen. Hade det inte varit så jäkla kallt ute hade jag kunnat tänka mig en promenad, men att gå ensam i dessa istider lockar inte ett dugg. Jag vill ha vår. Fågelkvitter, värmande solstrålar, barmark och knoppar på träden. Det är då jag mår som bäst, i ljusare tider, där värmen finns.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ja, våren. Det dröjer nog lite är jag rädd. Längtar också. Den här kylan gör att min värk bara blir värre. Men värmen kommer nog i mars :-)

2009-02-19 @ 14:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback