GRATTIS gubbar! ;D

Igår fyllde farfar 83 år, så jag var ute hos dem en sväng på kvällen. Idag är det pappas tur att bli äldre, 54 år, så det blir att spendera eftermiddagen hos föräldrarna och äta lite gott, innan det, för min del, bär av till Ottilia för en Melodifestivalkväll med pizza, vin och andra onyttigheter. Mina favoriter i startfältet: Alcazar, Sarah Dawn Finer och Måns. Har inte hört övriga Europas bidrag i år, men jag struntar i vilket. Orka hålla på en låt jag inte tycker är bra bara för att den ska slå i övriga länder. Jag förstår inte allt ståhej kring Marlena Ernmans operaplåga. Usch och tvi för den låten. Har aldrig förståt mig på opera och kommer aldrig att göra det heller. Däremot gillar jag Snälla, Snälla, men inte i det här samanhanget. Hur som helst, det blir en spännande röstning ikväll med risk för att jag sitter och svär över att fel låt vann. :P


Alcazar - Stay The Night



 

Sarah Dawn Finer
- Moving On

 

Måns Zelmerlöw - Hope and Glory


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vet du, första gången jag hörde den där opera-mojen med Marlena så avskydde jag den. Verkligen avskydde den. Men ju mer jag lyssnade på den, desto bättre är den. Jag gillar melodin i den.



Gratta Claes från mig!!! Glöm inte!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback