Bort med uttråkheten

Sitter och slöar i soffan, halvtittar på tv och känner mig allmänt rastlös och uttråkad, precis som jag har gjort hela dagen. Vädret suger och man blir inte inspirerad att göra någonting. Men i morgon råder jag bot på det genom att dra till Gislaved och se på speedway med mamma, pappa, bror och hans kompis. De sistnämda har lyckats få presspass så dem lär man väl inte se skymten av. Jag ger speedwayen en chans i verkligheten, på tv är det skittråkigt.

Och på onsdag tar vi vårt pick och pack och drar till huvudstaden. Vi måste komma härifrån lite och kusten, som vi tänkt innan, känns kört på grund av vädret. Men Stockholm är ju aldrig fel.

Nu sjunger Tommy Körberg Stad i ljus på tv. Underbar låt från en fantastisk röst. Ville bara säga det. ;)
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Delar av semestern SKA vara lite "tråkig". Då kan man bara vila, ta det lugnt och kanske läsa böcker.



Stockholm är aldrig fel. Det är fint på sommaren. Ett tips är att packa matsäck och ta nån skärgårdsbåt (vi åkte till Fjäderholmarna - 20 min med båt på Nybrokajen vid Strandvägen).

2010-08-10 @ 08:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback