Stockholm 2010

Nu är vi hemma igen efter några bra dagar i Stockholm. Och det bästa av allt, vädret var kanon hela tiden. I torsdags drog jag, Thomas och Andreas in till stan för att spana in läget. Gick runt i lite affärer på Drottninggatan, promenerade till Gamla stan och tog sedan tunnelbanan hem från Slussen när våra hjärnor och fötter inte orkade med mer. 

Kulturfestivalen pågick för fullt och jag hakade på Lisbeth in till Gustav Adolfs Torg på kvällen för att se Simone Moreno sjunga loss med sina sambatakter. Helt okej, men lite stel publik. När det väl började komma igång var det slut. Hon sjöng bland annat den här, men fick klara sig utan Timbuktu.




I Fredags tog jag och Lisbeth båten ut till Vaxholm eftersom vädret verkligen inbjöd till en dag i skärgården. Strosade runt där, åt världens största och godaste muffins och åkte ut till fästningen. Perfekt!

Jag och Lisbeth i Vaxholm.

På kvällen köpte vi med oss pizza, satte oss i Långbroparken, åt och spelade kort. Sjuan är vår nya speldrog. ;) Jag lyckades med nöd och näppe få med oss alla på en bild.

I Långbroparken.

Lördagens väder var näst intill olidligt varmt. Jag och Thomas åkte in till stan en snabbis. Gjorde det vi skulle, bland annat köpte vi mumsiga hallon till halva priset på Hötorget, innan vi kokade upp och åkte tillbaka.

Men som sagt, några riktigt sköna och bra semesterdagar i storstan.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ni ser INTE ut att lida precis. Fint att vädret var bra. Inte kul om det ösregnar hela tiden.

2010-08-16 @ 09:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback