Tapetångest

Jag har lite beslutsångest. Sitter och tittar i tapetkataloger för att välja en fondtapet till sovrummet i nya lägenheten. Skitsvårt att veta hur det ser ut på en hel vägg ju. Visst, man kan provtapetsera på deras hemsidor, men det ger ändå inte riktigt samma intryck. Är lite inne på den här nedan från DecorMaison. Den är fin i katalogen, men jag vet inte. Det kanske blir för mycket mönster trots allt. Hm...och Thomas kan man inte fråga för han säger att alla tapeter ser likadana ut, hur nu det är möjligt. :P Övriga väggar blir antikvita eller i äggskal som vi har nu.

Svart tapet
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Om du vill ha min åsikt (?) så tycker jag den är alldeles för mörk. Men... det är ju jag det. Själv skulle jag valt lindblomsgrönt i nåt fint mönster - med tanke på att sovrummet skall vara vilsamt och det sägs att just grönt är bra för sömnen. Om man nu skall sova.... :-)

2010-03-11 @ 13:05:31
Postat av: Therese

Nej, grönt vill jag inte ha och så måste det passa till vitt och ek. Svart är utmärkt. :D

Postat av: Anonym

ja själv småfrös jag lite i min gåsjacka idag på lunchen:)

2010-03-11 @ 13:59:13
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: caroline

vi har ett vänpar som har en vägg i vardagsrummet som är svart med vita blomstersnirklar på, superfint om alla andra väggar är ljusa. Mot väggen har de en vit tv på en vit bänk. soffan mot den ljusa vägen är svart och de har svart skrivbort och vardagsrumsbord. Orangea detaljer har de valt utöver.

2010-03-12 @ 14:03:16
Postat av: Therese

Mmm, det tåls att fundera på. Usch, vad svårt.

2010-03-12 @ 16:34:18
URL: http://pingwe.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Ja, om det blir en svart tapet, så krävs nog en del färgklickar och ljust i övrigt. Förstår att du har lite tapetångest Therese.

2010-03-14 @ 11:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback