Strandflaggfotboll med mig som backup

Igår blev det en ganska oplanerad resa till Göteborg. Thomas fick en förfrågan att komma och utvärdera regler för strandflaggfotboll, så vi åkte dit. Men fy satan vad kallt det var. Tappade känseln i halva fötterna. :P Och eftersom några av de som skulle kommit inte dök upp så fick JAG vara med och "spela". Haha! Jag behövde i och för sig bara stå still för att visa att det kommer stå en gubbe där, men ändå. Jag kan inte reglerna och kände mig mest oerhört löjlig där jag stod och hackade tänder.

Efteråt hängde vi med Markus och Mickan för att äta. Pasta för min del och Thomas tog en hamburgare. Gott, gott!

Väl hemma hyrde vi Indiana jones och jakten på den försvunna skatten. Den var väl sådär. Slutet gjorde mig riktigt besviken. Får se om vi hyr de andra framöver också.

Idag blir det att åka upp till mamma och pappa för att tvätta bilen, äta lite och se på upplösningen i Allsvenskan. Dessutom måste jag samtidigt klämma in repriserna av Desperate Housewives och Grey´s Anatomy. Körigt värre. ;)
Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vad är strandflaggfotboll? Sparkar man en strandflagga?

2010-11-08 @ 13:54:59
Postat av: Therese

En lightversion amerikansk fotboll. Körs på gräs, men ska nu köras på sand. Inga tacklingar är tillåtet och man ska ta motståndarnas "flaggor". Lite som när man skulle ta varandras svansar på gympan i skolan. :D

Postat av: Birgitta

Det låter bra mycket roligare än vanlig amerikansk fotboll :-)

2010-11-08 @ 15:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback