The bride to be

Vad: Möhippa
Var: Borås
När: Torsdagen den 2 maj 2011
Status: Mission successfully completed


Vi lyckades med vårat uppdrag. Carro hade inte anat någonting och blev fullständigt överraskad (chockad) när hon kom in i personalrummet på Statoil (hennes jobb) i tron om att hämta en skjorta som skulle tvättas. Där stod vi: jag, Ottilia, Maria, Marita och Fia och ropade SURPRISE! Efter en stund kom Annelie (Carros syster) in efter ett lyckat lurendrejeri att få dit den blivande bruden.

Efter lite ombyte för Carro (hon blev sååå snygg ;) ska försöka få tag i en bild) bar det av till Stadssparken där det ironiskt nog hölls ett event av MHF om nykterhet *host*. Det tyckte vi var lite skoj. I andra änden av parken satt vi och skålade. :P Efter lite mat och frågesport där det visade sig att jag kände Carro bäst ;) fick hon lite uppdrag att utföra. Vi var rätt snälla. Hon skulle gå runt och ge vissa personer lite olika saker. Hon klarade alla utom att hitta en gravid kvinna. Vi vågade inte chansa på att kvinnan vi såg verkligen var gravid. Hon kanske bara var allmänt tjock. :P

Efter det tog vi bilarna ut till badplatsen vid Almenäs. Jättefint ställe. Jag hade aldrig varit där inne. De har förvånadsvärt fräscha toaletter för att vara öppna dygnet runt. Bara en liten parantes. ;) Där blev det lite lekar och korvgrillning. En lyckad möhippa var till ända och den blivande bruden var mer än nöjd med den här överraskningen.

Vädret kunde i och för sig varit bättre. Molnen låg tätt och det var lite kyligt. Carros inplanerade segelflygning fick skjutas fram till en annan dag på grund av för låga moln och vind. Framåt kvällen klarnade det upp och solen värmde lite mer.

Om två veckor stundar bröllopet. Det närmar sig med stormsteg. :)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vad härligt för henne! Hoppas hon tyckte det var lika kul som ni. Själv blev jag utsatt för systrar och vänner genom att dom klädde ut mig i en gardin, med luciakrona på huvudet som dom stoppade ner korvar i ljushållarna i:-). Sen fick jag gå runt i Gamla stan för att sälja pussar.... jösses. Tur att man inte gifter sig ofta:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback