När sommaren kom till stan

Idag kom sommaren. Strålande sol och runt 25 grader varmt. Semestern kunde inte börjat bättre och det bästa är att vädret ska hålla i sig ända fram till helgen.

 

Svärmor har varit här de senaste dagarna. Jättekul att hon varit här. Vi tog det ganska lugnt, men ett besök på stan blev det där min plånbok blev lite tunnare. Ett linne, två väskor och ett par pumps fick följa med hem. Skitnöjd!

 

I lördags var jag och Thomas iväg och firade kusinen som fyllt 30. God mat och trevligt sällskap. Igår tog vi en tripp till Torpa där jag, Thomas och Birgitta hoppade på en guidad tur inne i stenhuset. Ute blåste det värre än värst. Vi avslutade turen med mat på Bryggan. Mumma!

 

Väl hemma drog vi igång ett parti Monopol där vi kunde spöat skiten ur Thomas, men ett grovt misstag av Birgitta (trots mina varningar ;)) gjorde att vi båda fick storstryk och Thomas vann som vanligt. Andra omgången hade hon dock lärt sig och tog hem vinsten.

 

Idag, efter att vi lämnat av Birgitta på bussen, åkte vi upp till golfbanan. Tränade lite och sen gick jag nio hål tillsammans med Thomas och Ottilia. Det gick faktiskt riktigt bra idag. Många långa och raka (!) utslag. Det som sket sig var puttarna. Men 12 poäng samlade jag ihop. Behöver 18 för att sänka mig och idag kändes det, för första gången, inte helt omöjligt.

 

I morgon blir det nya soltimmar och det ryktas om att vi ska röka lite fisk. Något att se fram emot.

 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

FÖrlååååååt! Ska aldrig mer sälja/byta tomter till Thomas. No more!!!!!
Jag saknar er. Har haft helmysigt, utan stress. Bara lugnt och härligt. Kanske det kan bli en HEL vecka nästa sommar? Om ni orkar med mig? Kul att det funkade på golfen.
Kram!

Postat av: caroline

Låter som en härlig start på semestern =)

2012-07-25 @ 06:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback