2012 var året då...

...vi gjorde vårt livs störtsa och dyraste köp. Vi slog till på ett hus.
...jag äntligen fick fler timmar på jobbet, nästan heltid.
...Thomas åkte till London och blev mer amerikansk fotbollsnörd än tidigare.
...jag hade ögoninflamation för första gången. I ena ögat.
...jag och Thomas firade 5 år ihop. Tiden flyger iväg.
...jag fick för mig att bli ljusare och är numera blondare än jag någonsin varit.
...jag knåpade ihop en fotobok om vår USA-resa. Lyckades, trots hundratals igenomläsningar, få med både fel årtal på omslaget och flertalet felstavningar. Ångest!
...jag sänkte äntligen mitt golfhandicap! Från 54 till 49. En bit kvar ner till 36, men jag är i alla fall på väg åt rätt håll.
...jag sträckläste Zlatans biografi. 
...vi åkte gokart på Scandinavian Kartway. Så jäkla skoj!
...det öppnade en sushirestaurang i stan.
...Thomas och Ottilia vann UT-golfen. Grattis!
...Mannen på taket intog Sparbankshuset och hotade med att hoppa. Efter flera timmar gick han med på att ta sig ner oskadd.
...semestern bjöd på turer till huvudstaden, Sandhamn och Lysekil med omnejd.
...jag och mamma åkte upp till moster i Stockholm och gick på Jesus Christ Superstar.
 
...Loreen tog hem Melodifestivalen och sopade banan med övriga Europa i Eurovision Song Contest. EUPHORIA!
...Elfsborg kammade hem SM-Guldet.! "Vi är starkare än någonsin.."
...Barack Obama omvaldes som president i fyra år till. Tack gode gud för det.
...Sverige fick en ny liten prinsessa. Lilla Estelle Silvia Ewa Mary.
...en annan prinsessa, Madeleine, och henne pojkvän Chris gjorde århundradets (årtusendets?) sämsta, stela, uppgjorda, (behöver jag fortsätta?) förlovningsvideo. Tihi, säger jag bara.
...Whitney Houstons röst tystnade för evigt. Hon blev 48 år gammal.
...Venus och Jupiter kunde spanas in med blotta ögat på natthimlen.
...Sveriges EM-äventyr (fotboll) tog slut innan det hann börja.
...men de gjorde årets bragd när de hämtade upp ett 4-0 läge till 4-4 mot Tyskland i VM-kvalet.
...och Zlatan gjorde snyggaste målet ever med sin cykelspark mot England.
...Felix Baumgartner spräckte ljudvallen med sitt fria fall från 39 000 meters höjd. Idiot och cool på samma gång.
...They came, they raved, they loved. Swedish House Mafia slog igenom stort och bestämde sig för att lägga av som grupp. Tre utsålda konserter i Sverige och de var som gudar.
...Niclas Lidström lade skridskorna på hyllan efter 20 säsonger i Detroit Red Wings.
...det italienska kryssningsfartyget M/S Costa Concordia gick på grund och kantrade. Kapten ynkrygg blev känd över hela världen.
...Stefan Löfven blev ny partiledare för Sossarna efter Håkan Julholts rekordsnabba inhopp som ledare. 
...OS hölls i London. Sverige knep ett guld i segling. Totalt åkte svenskarna hem med 8 medaljer.
...USA chockades av den värsta skolmassakern i deras historia. 28 människor dödades, varav 20 barn i 6-7 årsåldern.
...Sixten Jernberg, Mora-Nisse, Lars-Gunnar Björklund, Niel Armstrong, Göran Stangertz och Larry Hagman var några av dem som lämnade jordelivet.
 
Det hände lite grann 2012 ändå. Nu ser jag fram emot vad det här året har att erbjuda och framför allt till flytten om mindre än två månader.
 
GOTT NYTT ÅR!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback